ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی تهران
وزارت علوم دانشگاه علمی کاربدی
ثبت نام علمی کاربردی غیر حضوری
ثبت نام آنلاین
ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی
ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

سرفصل رشته کاردانی حقوق ثبتی

كارداني ناپيوسته حقوق ثبتی 

تعریف و هدف:
دوره کاردانی ناپیوسته حقوق قضایی با گرایش علوم ثبتی ، دوره ای است که هدف از ایجاد آن تربیت کاردان مجرب برای نیازهای حقوقی ، ثبتی کشور می باشد و به این ترتیب با توجه به برنامه ریزیهای خاص در این زمینه بسیاری از کمبودها ر این سطح بر طرف خواهد شد.آشنایی دانشجویان در این دوره، با تمامی موارد حقوقی – ثبتی- قضایی ، سبب می شود تا فارغ التحصیلان با ادامه تحصیل خود در سطوح بالاتر بعنوان دفتر یاران- سندنویسان – متصدیان املاک – متصدیان بایگانی ، آموخته های خود را جامه عمل بپوشانند ، هدف این دوره تربیت نیروی انسانی کاردان است که اداره در دفاتر اسناد رسمی را بر عهده گرفته ، بطوریکه با کسب مجموعه ای از علوم و مهارتها ، دارای بینش ، دانش و توانایی لازم در حد تجزیه و تحلیل بوده و بتوانند طرحهای نوینی را در جهت ارتقای این دانش به کار بندند و اسنادی تنظیم نموده که واجد شرایط صحیح باشد.
بهبود گردش امور و افزایش بازده محیط کار با تکمیل ساختار اجرائی در بخش برنامه ریزی دفاتر اسناد رسمی و نیز ارتقاء فرهنگ محیط شغلی دفاتر اسناد رسمی ضمن ایجاد رابطه صحیح و اصولی اداری بین کارکنان و مراجعین به دفاتر اسناد رسمی از طریق تربیت افراد متخصص و فارغ التحصیل این رشته میسر می گردد.

ضرورت اهمیت:

در سالیان اخیر تحولات دانش اجتماعی ، نقش و اهمیت تخصص در مسائل حقوقی و علوم ثبتی را دو چندان نموده است ضرورت آگاهی علمی و نظریات کارشناسانه در مسائل ثبتی و امور سردفتران کاملاًً ملموس است.
لذا با کمبود کاردان ویژه امور ثبتی در دفاتر اسناد رسمی و در سایر دوایر و موسسات و سازمانهای دولتی اقتضاء دارد به تربیت متخصصان دراین رشته مبادرت گردد تا دانش آموختگان در این رشته ، بتوانند با بهره گیری از دستاورد علمی و تخصص لازم و با آگاهی کافی در ، سازمان ثبت – دفاتر اسناد رسمی – محاکم و ادارات دادگستری منشاء اثرو موجب ارتقاء کیفی و تعالی امور ثبتی گردد.

نقش و توانایی:

فارغ التحصیلان دوره کاردانی ناپیوسته حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی قادر خواهند بود با فراگیری دانش عمومی – نظری و عملی درباره مسائل حقوقی- ثبتی -قضایی و نیز کسب تواناییهای لازم قادر خواهند بود که جهت ارتقای سطح علمی و عملی دفاتر اسناد رسمی آموخته های خود را به مرحله عمل رسانند.
لازم به ذکر است به منظور تربیت مسئولانی کاردان و مجرب با تواناییهای لازم اقدام به طراحی این دوره شده است تا بدینوسیله ضمن عینیت بخشیدن به غنای کیفیت آموزشهای تکنولوژی مرتبط با این رشته ، امکان تقویت قابلیتها و توانمندیهای کارکنان دفاتراسناد رسمی فراهم شود.

۱- آشنایی کامل با اسناد – انواع اسناد – اجزای حقوق ثبت و مجموعه قوانین و مقررات ثبتی
۲- آشنایی کامل با روشهای ثبت اسناد – املاک و ثبت شرکتها
۳- آشنایی کامل با وظایف و مراحل انجام کار در سطح کاردانی امور اسناد و املاک
۴- فعالیت در جمع آوری اطلاعات مربوط به بخشنامه های ثبتی و کمک در تجزیه و تحلیل آنها و کاربرد آن بصورت عملی در دفاتر اسناد رسمی
۵- نظارت بر کار اجرایی دفاتر اسنا رسمی و کنترل محاسبات براساس بخشنامه ها و قوانین ثبتی
۶- شناخت عمومی نسبت به کلیه اساسنامه های ثبتی و چگونگی کاربرد آنها با توجه به موقعیت مکانی و زمانی
۷- نظارت و کنترل پرسنل تحت سرپرستی
۸- ایجاد خلاقیت و نوآوری در افراد تحت سرپرستی، بررسی و ارائه طریق برای حل مشکلات
مشاغل قابل احراز:
۱- دفتر یاری اسناد رسمی
۲- متصدی تنظیم اسناد رسمی (سند نویساندر دفاتر رسمی)
۳- متصدی دفاتر املاک
۴- متصدی بایگانی ثبت
۵- منشی دادگستری در ا مور مربوط به آیین قرارداد تأمین دلیل

 

دانلود چارت و سرفصل دروس مربوط به کاردانی حقوق