ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی تهران
وزارت علوم دانشگاه علمی کاربدی
ثبت نام علمی کاربردی غیر حضوری
ثبت نام آنلاین
ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی
ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

سرفصل و توضیحات رشته کاردانی حرفه ای روابط عمومی

 

تعریف و هدف  درشته کاردانی حرفه ای روابط عمومی :
 

این رشته از گرایش های علوم ارتباطات اجتماعی می باشد در سطح کاردانی در دانشگاه علمی کاربردی فقط تدریس می شود، و در سطوح کارشناسی در دانشگاه های آزاد، سراسری، علمی کاربردی و پیام نور این رشته ارائه می شود، ضمنا این رشته تا دکتری نیز دارد البته در قالب مجموعه علوم و ارتباطات اجتماعی فرد باید تحصیل خود را ادامه دهد.

روابط عمومی مسئول آگاهی دادن به سازمان و افراد جامعه است و وظیفه حرفه ای آن ایجاب می کند که زمینه وفاق و سازگاری بین مصالح فردی و منافع عمومی را فراهم سازد.

مطالعه افکار عمومی و جهت های رسانه ای، امتناع و ترغیب افکار عمومی به پاسخگویی به ابهامات و پرسشهای مخاطبین با استفاده از فنون و تکنیکهای روابط عمومی جهت تحقق اهداف سازمانی از اساسی ترین فعالیتهای روابط عمومی محسوب می شود.

روابط عمومی هنری است برخاسته از علم و تجربه و عشق که سازنده بستر گفتگو، خدمت رسانی و همگرایی در یک موسسه یا سازمان پویاست و برای جلب رضایت و مشارکت مردم فعالیت می کند.

دوره کاردانی حرفه ای روابط عمومی در قالب آموزش های مهارت و فناوری به برنامه درسی اطلاق می شود که دانشجویان با کسب مجموعه ای از دانش و مهارتهای عملی در روابط عمومی و زمینه های مرتبط بتوانند امور محوله در مشاغل قابل احراز را به گونه ای شایسته ایفا نمایند.

 

ضرورت و اهمیت در رشته کاردانی حرفه ای روابط عمومی :


امروزه در سراسر کشور، هزاران کارمند روابط عمومی در شرکت های تجاری و صنعتی، سازمان های دولتی و خصوصی، انجمن های تخصصی و به طور کلی در همه ی بخشهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی جامعه مشغول به فعالیت هستند اما علیرغم گسترش روز افزون این حرفه هنوز اصول، اهداف و نقش روابط عمومی برای تعداد قابل توجهی از نیروهای انسانی در حوزه های روابط عمومی شناخته نشده است.

بدین منظور لازم است دوره کاردانی روابط عمومی جهت آموزش نیروی انسانی ماهر و کارآمد تشکیل گردد.

مشاغل قابل احراز در رشته کاردانی حرفه ای روابط عمومی :
متصدی ارتباطات مردمی
متصدی امور تبلیغات
متصدی امور رسانه ای
متصدی امور تشریفات و مراسم
متصدی انتشارات
متصدی امور سمعی و بصری

 

ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی رشته کاردانی حرفه ای روابط عمومی