ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی تهران
وزارت علوم دانشگاه علمی کاربدی
ثبت نام علمی کاربردی غیر حضوری
ثبت نام آنلاین
ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی
ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

برگزاری مراسم آغاز کلاس های حضوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران شرق با حضور رییس دانشگاه

مراسم آغاز کلاس های حضوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران شرق با حضور رییس دانشگاه برگزار شد.
 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران شرق ، این مراسم ، صبح روز شنبه 15 آبان ماه به میزبانی مرکز آموزش علمی کاربردی شهید سپهبد صیاد شیرازی با حضور دکتر محمد حسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ، امیر سرتیپ دکتر اکبر سوسنجانی رییس مرکز آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران ، دکتر احمدرضا پیش بین مدیرکل حوزه ریاست ، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه ، دکتر خداداد واحدی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران شرق ، دکتر رضا علیجانی رییس مرکز آموزش علمی کاربردی شهید صیاد شیرازی ، معاونان و مدیران استان و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان تهران شرق ، مدرسان و دانشجویان برگزار شد.

 

اغاز سال تحصیلی 1400

 

 

در ابتدای مراسم، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن تشکر از مسئولین مرکز شهید صیاد شیرازی بابت میزبانی جلسه و همچنین اشاره به وجود نظم و انضباط مثال زدنی و البته مطابق انتظار در مراکز آموزش علمی کاربردی نظامی خصوصا ارتش جمهوری اسلامی ایران ، اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی برای رسیدن به رکورد هر مرکز آموزش علمی کاربردی ، یک مرکز نوآوری در تلاش است. دکتر امید افزود: در این بین واحد استانی تهران شرق، برای رسیدن به این موضوع مهم بسیار تلاش کرده است و تقریبا با اضافه شدن حدود 10 مرکز نوآوری دیگر، به ازای هر مرکز آموزش علمی کاربردی، یک مرکز نوآوری در استان تهران شرق دایر شده است که از این حیث در سطح کشور اول بوده و البته فاصله بسیار زیادی با سایر واحدهای استانی نیز دارد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه افزود: تقریبا از 20 ماه پیش که ویروس منحوس کرونا در کشور و در جهان فراگیر شد کل کشور و چه بسا کل دنیا در غافلگیری عجیبی فرو رفتند. این غافلگیری طبیعتا در دانشگاهها و مجموعه های آموزشی بسیار بیشتر بود و در دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل نبود زیرساخت های آموزش مجازی به مراتب بیشتر از سایر مجموعه های دانشگاهی بود. دکتر امید تصریح کرد : طبیعتا سایر دانشگاه های کشور؛ از قبل برخی زیرساخت های لازم برای بحث آموزش های مجازی را داشتند اما این شرایط در دانشگاه جامع علمی کاربردی فراهم نبود.

 

 

اغاز سال تحصیلی 1400

 

 

دکتر امید افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی در کمتر از یک ماه از فراگیر شدن رسمی این بیماری در کشور، جلسات بسیاری برای برگزاری کلاسهای آموزشی به طور فشرده و مکرر برگزار نمود. وی در ادامه اظهار داشت : در 16 فروردین ماه سال 99، دانشگاه جامع علمی کاربردی بدون هیچ سابقه ای در برگزاری کلاسهای مجازی توانست 109 هزار کلاس آموزش مجازی را برگزار کند. لازم به ذکر است با وجود مشکلات بسیار زیاد در برگزاری کلاسهای مجازی در دانشگاه جامع علمی کاربردی، بر اساس اعلام مشاور وقت آموزش های مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ما توانستیم یکی از 5 دانشگاه برتر در حوزه آموزش مجازی باشیم.  

 

 

اغاز سال تحصیلی 1400

 

 

دکتر امید در ادامه سخنان خود اظهار داشت: رسیدن به موفقیت در بحث آموزش های مجازی ، جز با همت ، تلاش و کمک همه مسئولین مراکز، مدرسان، دانشجویان و همکاران ما در ستاد مرکزی و واحدهای استانی میسر نبود.
وی در ادامه عنوان کرد: طبیعتا آموزشهای مجازی به هیچ وجه نمی تواند جایگزین آموزش های مهارتی و حضوری باشد. دوره های دانشگاه جامع علمی کاربردی دوره های مهارتی است و نزدیک به 70 درصد برنامه های دانشگاه، برنامه های کارگاهی یا آزمایشگاهی است و ادامه آموزش های مجازی برای همه دروس، خسارت بار بود اما ما با وجود کمبود زمان؛ به خوبی توانستیم به آموزشهای مجازی ملحق شده و این کار را آغاز کرده و به سرانجام هم برسانیم. در واقع دانشگاه جامع علمی کاربردی توانست ظرفیت عظیمی در این حوزه ایجاد کرده و در هر نیمسال چیزی نزدیک به 100 هزار کلاس برگزار کند؛ اما همیشه اعلام داشتیم که ما دوره های مهارتی داریم و فرد باید در محیط کار، کارگاه ، موسسه، محیط نظامی و ... حضور داشته باشد و عدم حضور آنها باعث لطمه خوردن به روند تحصیل آنها خواهد شد.

 

 

اغاز سال تحصیلی 1400

 


رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود : به همین دلیل از مهر سال 99 مکاتبات زیادی با ستاد ملی مقابله با کرونا برای از سرگیری کلاس های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد تا بتوانیم حداقل برخی کلاسهای عملی و کارگاهی را اجرا کنیم. در برخی استانها موفق به برگزاری برخی کلاسهای عملی شدیم و در برخی دیگر هم با توجه به سخت گیریهای انجام شده، موفق به برگزاری حضوری کلاسها نشدیم و علیرغم مکاتبات متعدد، برگزاری کامل کلاسهای کارگاهی در آن زمان صورت نپذیرفت اما بالاخره ستاد ملی مقابله با کرونا در فاصله زمانی 20 روز الی 1 ماه پیش، مجوز برگزاری کلاسها به صورت حضوری را صادر و به دانشگاه های کشور ابلاغ کرد.

 

 

اغاز سال تحصیلی 1400

 

 

 

 

 

دکتر امید افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی برخلاف برخی از دانشگاه های بزرگ کشور که به دلایل خاص خود، هنوز امکان حضوری کردن کلاسها را نداشتند از همان ابتدا این ابلاغ را به فال نیک گرفته و اعلام نمودیم که می توانیم کلاسها را به صورت حضوری برگزار کنیم. به همین منظور هم مطابق با نظر وزارت عتف، مقرر شد شوراهای استانی تشکیل شوند و نمایندگان ما در استانها، آمادگی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای برگزاری حضوری کلاسها را در این شوراها به اطلاع نمایندگان محترم برسانند. البته دانشگاه جامع علمی کاربردی علاقه‌مند است که ظرفیت آموزشهای مجازی از بین نرفته و از این فرصت مناسب و زیرساخت ایجاد شده و سامانه های فعال در آینده برای برخی دروس نظری استفاده نماید.

 

 

 


رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت : در اینجا مفتخریم اعلام کنیم که در تمامی استانها هم اکنون مجوز برگزاری حضوری کلاسها صادر و موافقت های لازم نیز اخذ شده است و هم اکنون که در این مرکز آموزش علمی کاربردی نمونه که به نام شهید صیاد شیرازی مزین است رسما اعلام می کنیم که کلاسهای دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت حضوری خواهد بود و هم اکنون نیز برخی از کلاسهای دانشگاه در همین ساعات به صورت حضوری در حال برگزاری است.


همچنین وی در ادامه بیان داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی صرفا به دنبال اول شدن در این قضیه نبود ، اما وقتی شما ریسک برخی از مسائل را می پذیرید و برای انجام آن تلاش خود را می کنید؛ خب قطعا این پیشتازی را خواهید داشت به همین دلیل ما الان می توانیم رسما اعلام کنیم که اولین دانشگاه کشور هستیم که به آموزش های حضور برگشته ایم و این امر هم اکنون در حال انجام است.
دکتر امید افزود : همانطور که اعلام شد ما خواستار حفظ آموزش های مجازی هم بوده و در حال تدوین آئین نامه ای هستیم که بتوانیم با کمک آن دوره های ترکیبی حضوری و مجازی را برای برخی دروس نظری یا کلاس های درس‌های عمومی که جمعیت بیشتری از دانشجویان را پذیرا هستند، به صورت مجازی ادامه دهیم.


وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: شرایط فعلی دانشگاه با فروردین سال 99 بسیار متفاوت است. مدرسان، دانشجویان، مراکز و همکاران ما با سیستمهای آموزش مجازی آشنایی کامل داشته و فعالیت در قالب این سیستم ها برایشان بسیار ساده و راحت است. بنابر این اگر خدایی نکرده این شرایط ادامه دار شده و یا پیک جدیدی از شیوع بیماری در کشور آغاز شود، شیفت کردن کلاسهای حضوری به مجازی برای دانشگاه جامع علمی کاربردی امری بسیار ساده و روان خواهد بود البته که اکثر همکاران ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی به همراه مدرسان و دانشجویان هم اکنون هر دو دوز واکسن را تزریق کرده و از این لحاظ نیز شرایط خوبی فراهم است.

 

 

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه اظهار داشت: کلاس های حضوری دانشگاه جامع علمی کاربردی از امروز، رسما برگزار خواهد شد. البته کلاسهای دروس عمومی پرجمعیت می توانند تا پایان این نیمسال همچنان به صورت مجازی برگزار شوند. اما برای نیم سال بعد، آیین نامه جدیدی تدوین خواهد شد تا آموزش های نظری برای همیشه، در صورت نیاز به صورت مجازی برگزار شود. طبیعتا برای حفظ عدالت آموزشی و بهره گیری از هنر برخی اساتید، برگزاری کلاس های آموزشی روش خوب و مناسبی است.
وی ضمن تشکر مجدد از مرکز شهید صیاد شیرازی بابت نظم و انضباط و همچنین میزبانی این جلسه، ابراز امیدواری کرد که پس از این 20 ماه همه گیری ویروس، برگزاری کلاسها به صورت حضوری در کل دانشگاه های کشور از سر گرفته شده و سیستم آموزش عالی کشور، مطابق با نظر و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت حضوری ادامه پیدا کند.

 

 

 

اغاز سال تحصیلی 1400

 


در این مراسم ، دکتر خداداد واحدی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران شرق، ضمن تشکر از امیر دکتر سوسنجانی فرمانده مرکز آموزش ارتش و دکتر علیجانی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهید صیاد شیرازی بابت میزبانی این جلسه، طی سخنانی اظهار داشت : دانشگاه جامع علمی کاربردی همیشه جزو اولین ها و برترین ها بوده و استان تهران شرق نیز همیشه در ابتدای این اولین ها قرار دارد.
وی افزود: واحد استانی تهران شرق با دارا بودن بیش از 36 هزار دانشجوی در حال تحصیل در کشور رتبه اول را داشته و از نظر جذب دانشجو نیز با 13 هزار دانشجو، رتبه اول ترم جاری را در کشور کسب کرده است. همچنین استان تهران شرق با 67 مرکز فعال در کشور رتبه اول را در اختیار دارد. دکتر واحدی در خاتمه تصریح کرد: استان تهران شرق با دارا بودن بیش از 4 هزار مدرس فعال ، 53 مرکز نوآوری ، برگزاری 30 رویداد شتاب و استقرار 88 هسته فناور در مراکز نوآوری ، در سطح واحدهای استانی کشور نمونه می باشد.

 

اغاز سال تحصیلی 1400

 

در ابتدای این مراسم نیز دکتر علیجانی رییس مرکز آموزش علمی کاربردی گزارش کوتاهی از فعالیت های این مرکز ارائه نمود.در بخش پایانی مراسم نیز با حضور دکتر محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ، کلاس های حضوری دانشگاه در این مرکز با حضور مدرسان و دانشجویان رسما آغاز شد.